maandag 23 december 2013

Legale corruptie vs het voorbeeldgedrag van Fransiscus.



Ter informatie, ik hang geen geloof aan. Ik gun ieder zijn of haar geloof, en vind ook dat  ieder recht heeft op zijn of haar geloof, mits dit niet tot ongemakken in de breedste zin van het woord voor andere leidt. Vrijheid blijheid en respect voor elkaar.

De kernwaarden zijn immers hetzelfde, het zijn de normen die verschillen.

Het bewijs dat het kan! Niet het gelul van Obama, Yes we can! Nee, gewoon niet lullen maar doen!
Jarenlang heeft men zich in het Vaticaan schuldig gemaakt aan verspillingen en verkwistingen, aan luxe en weelde.
Tot dat de nieuwe Paus aan het bewind kwam. Paus Franciscus.

Zo maar een paar puntjes.
-Paus Franciscus hekelt voedselverspilling
-Franciscus is de eerste paus met een dienstfiets
-Woensdagavond na zijn groet aan het publiek op het Sint-Pietersplein de gereedstaande dienstauto te weigeren en samen met andere kardinalen de bus te nemen naar zijn slaapplaats.

-Paus Franciscus heeft een Pausmobiel, een Renault 4L uit 1984. Een priester uit noord-Italië heeft de auto gedoneerd.
-Het 1e klas vliegen van Bisschoppen schijnt ook niet meer in te zijn
-Een Bisschop die betrapt werd op sexueel misbruik is per direct uit alle functies ontheven!
-Toen paus Franciscus aankwam in Castel Gandolfo, het buitenverblijf van het Vaticaan, was dat in een Ford Focus. Zijn opmerking, “Het doet me pijn een pater of non te zien rijden in een slee, met daarbij.. denk toch aan al die kinderen die sterven van de honger.”

Dit alles in slechts 9 maanden! Knap staaltje moreel leiderschap.




En wat laten de redders Europa ons zien...gelegaliseerde Europese corruptie...
De partijleden in het Europees parlement. Onze hardwerkende Europarlementariërs.
Ze lunchen 3 sterren met wijn, ze hebben dienstauto´s ter beschikking met chauffeur. Deze worden vanzelfsprekend ook privé ingezet. En daarnaast houden ze van 1e klas reizen, mits betaald door de Europese belastingbetaler.
Er schijnen ook al een aantal besproken te hebben, elkaars vrouw in dienst te nemen als ze straks geen eigen familie meer in dienst mogen nemen.  Je mag immers iets van 21.000 Eurootjes aan personeelskosten uitgeven per maand.

Er werd zelfs hardop gezegd dat er Bulgaarse en Roemeense vertegenwoordigers zijn, die een chauffeur in dienst hebben genomen, die ze de kilometers laten rijden naar het parlementsgebouw heen en terug, om de 49 ct per kilometer, en de daarbij behorende reis-uren ook vergoed te krijgen. Zelf vliegen ze dan met Easy-jet.
En daarnaast ook nog eens blindelings 4.200 Euro per maand aan onkosten mogen declareren, zonder bonnetjes o.i.d. in te leveren.

Allemaal bovenop hun salaris van meer dan 6.000 Euro, en dan heb ik nog niet alles benoemd….
Het schijnt nogal moeilijk te zijn voor journalisten om de precieze vergoedingen te achterhalen. Transparantie is toch 1 van hun motto´s. Dat prediken ze tenminste, maar je moet blijkbaar ook weer niet overdrijven....pfff

En wist u dat in 5 jaar een pensioenen opgebouwd wordt van ca 1300 Euro per maand, waar u en ik zoals het nu lijkt nooit meer aan toe kunnen komen.

Intekenen in het gebouw en direct weer naar buiten lopen recht geeft op 300 euro..

Hier links naar filmpjes over het zware leven van een Europarlementariër van Geen Stijl. Film Nummer 1 en Film Nummer 2. En natuurlijk zoeken ook zij de negatieve kanten op, maar toch...
Ja….er heerst recessie in Europa en dat moet gemanaged worden, daar mag natuurlijk best iets tegenover staan…



Europerlementariers in actie.

Belangrijke beslissingen dienen namelijk bijna iedere dag genomen te worden...
Maar zolang er nog zaken gebeuren als,

Het leren dansen van Afrikanen door Belgen, gefinancierd door Europa, onder het motto. ´´Als de Afrikaan beweegt, beweegt Afrika.´´

En een paar Roemenen  3 jaar lang ongeveer 500.000 euro landbouwsubsidie van Europa hebben gekregen voor koeien die nooit hebben bestaan.
Geloof ik er niet meer in...

En natuurlijk gaat er in mijn eigen omgeving ook veel mis en op landelijk nivo, en weet ik van mezelf dat ik inmiddels wel heel kritisch begin te kijken naar Europa. Maar ik zie armoede om me heen en ik kan dit allemaal niet rijmen.

Dus droom ik inmiddels wel van iemand als Paus Fransicus als President van Europa! En anders hoeft het voor mij echt niet meer.

Als benoemd, ik hang geen geloof aan, maar deze man heeft er een bewonderaar bij, zeg maar een groot fan! Hij laat zien wat er mogelijk is. Chapeaux Fransiscus.


I love Fransiscus!


Hartelijke groeten van #allesvoorbuiten, het bedrijf met een mening...

Sterk in, parkmeubilair, voetbaldoelen, dug-outs, slagbomen en meer..





Over SKWshop.

Productnieuwtje.
Ik heb nieuwe producten toegevoegd, waaronder een strakke design set parkmeubilair, ideaal op het trendy terras en de moderne buitenruimte. De Nuvolo-lijn

De 3 meter uitvoering van deze fraaie parkbank.

En verzorgen we nu ook de belijningen op bestaande ondergronden, voor pannavelden, sportkooien en speelpleinen. Ook hier geldt, de mogelijkheden zijn legio.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten