zondag 7 september 2014

Een ezel stoot zich in het algemeen....


Weekend.


Vrijdagmiddag, een uur of half zes. Volgens de weersverwachting voorlopig misschien wel de laatste terras-dag. Dus besloten nog even heerlijk in het zonnetje de week af te sluiten.
En net als anderen zit ik nog in een soort van leerproces met betrekking tot het echt afsluiten van de week en echt loslaten. Ik bedoel hiermee, dat als er een bedrijfsmatig-probleem ergens is, ik hier op de vrijdag-avond niets meer aan kan veranderen.

Nog niet zo lang geleden nam ik ieder telefoontje aan en opende de mailbox op random tijden in het weekend, met als gevolg dat er ergens een probleempje was. Ik de spreekwoordelijke buikpijn meenam het weekend over en maandag morgen pas daadwerkelijk iets aan het probleem kon doen. En in de praktijk het probleem altijd vele malen kleiner was, dan dat ik mezelf soms wijs maakte,


Ik doe dit niet meer.


Dus heb ik het "besluit" voor mezelf genomen om vrijdag-avond en zaterdag, mezelf vrij te geven en de telefoon en de mail te laten voor wat deze is. Scheelt me gewoon buikpijn :-). Natuurlijk als er 4 x gebeld wordt door hetzelfde nummer neem ik wel op, of bel ik terug. Maar op een tijdstip waarop ik ook daadwerkelijk iets kan doen. Simpel toch!



Vrijdag-avond, gezellig aan een wijntje en een paar hapjes, leg ik dit verhaal uit aan een tafelgenoot. Vol enthousiasme vertel ik over mijn leerproces en hoe ik hier nu mee om ga.
EN TERWIJL IK DIT UITLEG!, gaat mijn telefoon...en ik neem op!!......BINGO! 

Dikke bult eigen schuld ;-)


Logischerwijs zie ik diegene die ik net uitleg hoe ik het nu wil doen en doe, een beetje genieten.....en terecht. En ik. Inwendig moet ik ook een beetje lachen, maar ja, wel weer 14 uur iets in mijn hoofd, waar ik even niets mee kan.... Weg 100% ontspanning, dikke bult eigen schuld dus.
En de volgende dag, zaterdag/ochtend, even uitzoeken wat er nu precies aan de hand is. Inderdaad, een probleem van niks, niet eens mijn schuld, want de bellende klant had achteraf zelf een foutje gemaakt..


En ik beloof mezelf weer dat komend weekend voor mezelf is.


Hartelijke groeten van echt #allesvoorbuiten, sterk in buiteninrichtingen, anti-parkeerpalen, slagbomen, overkappingen, fietsparkeren en meer...





Nieuw Pannaveldje Ede, 5x10m. geluidsdempend en zeer degelijk.



Buitenspelen in Monnickendam, het Bernard Nieuwetijt College, de pannaveld, basketbalcombinatie en de rvs basketbalpalen van SKWshop. Ook bij het Meridiaan College in #Amsterdam hebben we het schoolplein op dezelfde manier ingericht.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten